Vnos prejetih dokumentov zajema podatke o partnerju, referenci, datumih in dogodkih. Če uporabljate modul glavna knjiga, lahko tukaj vnašate tudi konto.
Ko odprete nov dokument se ta avtomatsko oštevilči, zato vam številke dokumenta ni potrebno ročno vnašati. Avtomatsko se izpolni tudi datum knjiženja.
Skupni znesek se avtomatsko izračuna in se mora ujemati z zneskom dokumenta.
Dodatna možnost je povezava z modulom DDV. V kolikor uporabljate modul DDV, lahko uporabite zavihek KPR, ki ob kliku na gumb Pripravi odpre knjigo prejetih računov za DDV ter pripravi vnos podatkov. Polje Veza KPR je izpolnjeno, če obstaja povezava na zaporedno številko v knjigi prejetih računov.
V kolikor imate modul glavna knjiga, lahko na zavihku Knjižbe vnašate knjižbe za prejeti račun. Če knjižb ne vnesete, se bo pri avtomatskem knjiženju predlagal konto na podlagi dogodka.
V koliko je partner (dobavitelj) že znan in vnesen v šifrant, ga lahko poiščete po nazivu. Vnesite začetek naziva in pritisnite Enter.
Opis izbire partnerja je v podpoglavju "Fakturiranje - skupne značilnosti/Partnerji".
Tukaj vnesete številko prejetega dokumenta t.j. številka partnerjevega dokumenta.
Številka - zaporedna številka prejetega dokumenta
Skupni znesek - skupni znesek dokumenta, ki se avtomatsko izračuna
Oznaka prej. dok. - št. partnerjevega dokumenta oz. računa. Po vnosu oznake pritisnite Enter.
Referenca - partnerjeva referenca oz. sklic za plačilo. Čez polja referenca se po vnosu posameznega polja pomikate s tipko Enter.
Na zavihku Osnovno vnašate datume in dogodke, na voljo pa je tudi specifikacija davkov.
Po datumih se najhitreje pomikate tako, da po vnosu vsakega datuma pritisnete tipko Enter.
V kolikor so vsi datumi dokumenta enaki (npr. gotovinski račun), lahko pritisnete CTRL + ENTER, ki bo podvojil vse datume ter prestavil vnos na urejanje dogodka oz. konta.
Puščice zraven datumov so namenjene hitrejšemu vnosu datumov, ki so enaki. Klik na puščico, ki je zraven vsakega datuma že vneseni datum duplicira na vse naslednje.
Opis datumov je v podpoglavju "Fakturiranje - skupne značilnosti/Datumi".
Za vnos dogodka lahko odvisno od načina uporabe vnesete dogodek ali konto. Po vnosnih poljih se pomikate s tipko Enter.
Vnos konta ali dogodka ima dodatno tudi ikono (lupa), ki vam odpre pripadajoči šifrant - kontni plan oz. dogodki prejetih dokumentov.
Stopnja DDV je informativno polje, ki se izpolni po izbiri dogodka.
Osnova - znesek osnove za DDV
DDV - znesek DDV
Skupaj - znesek z DDV
Kliknite spodnji gumb Dodaj ali pritisnite Enter v polju Skupaj in dogodek bo dodan v tabelo dogodkov.
Dokument mora vsebovati najmanj toliko dogodkov, kot je uporabljenih davčnih stopenj.
Če je po dodajanju posameznega dogodka vnos prejetega računa zaključen, lahko pritisnete CTRL + N za shranjevanje dokumenta in pripravo vnosa za nov dokument.
Če vnašate prejeti račun in je ta že plačan (npr. gotovinsko), lahko uporabite gumb plačila, kjer lahko vnesete vrsto plačila, datum in znesek ali pa račun preprosto zaprete z gumbom Zapri: gotovina. Več o plačilih je napisano v podpoglavju "Fakturiranje - skupne značilnosti/Plačila".
Za uporabnike modula glavna knjiga lahko na zavihku Knjižbe vnašate poljubne knjižbe za prejeti račun. Vnesene knjižbe se bodo predlagale pri avtomatskem prenosu na temeljnico. Če knjižb ne vnesete, pa se bo pri prenosu na temeljnico predlagal konto na podlagi dogodka, ki je vnesen na zavihku Osnovno. Vnos knjižb je tukaj enak kot pri izdelavi temeljnice (navodila za glavno knjigo).