AJPES večstranski pobot

Pripravite lahko podatke za AJPES večstranski pobot. Datoteke za uvoz na AJPES je mogoče pripraviti na tri načine:

- preko ročne priprave oz. urejanja obveznosti

- avtomatsko na podlagi prejetih računov dobaviteljev

- uvoz iz zunanjih programov - razpredelnic

Priprava podatkov za ePOBOT

Priprava podatkov za ePOBOT je osnovni način, da se zagotovijo podatki, kateri se kasneje izvozijo in uporabijo v prvem aktivnem krogu pobota. Poleg tega, da je mogoče podatke ročno vnesti in urejati je to hkrati končni korak pri drugih načinih priprave podatkov: prenos neplačanih računov iz modula Prejeto ali uvoz obveznosti iz zunanjega programa - razpredelnica. Vnos je razdeljen na dva dela: Pobot in Urejanje obveznosti.

V prvem delu vam je ponujen datum priprave, ki ga le preverite. Izberite krog pobota, ki ustreza mesecu v katerem se izvaja pobot. Lupa zgoraj desno omogoča izbiro ciljne datoteke, kamor se bodo izvozili vsi podatki. Število obveznosti in skupni znesek so kontrola.

V drugem delu je potrebno za vsako obveznost vnesti podatke o upniku in računu. Po vsakem vnosu kliknite mali gumb Dodaj oz. pritisnite tipko Enter v polju Znesek obveznosti. V spodnji tabeli bodo tako naštete vse obveznosti, ki so predmet pobota. Pri vnosu obveznosti morate upoštevati določila Zakona o preprečevanju zamud pri plačilih (ZPreZP).

Vnosna polja so:

Naziv - naziv ni obvezen in se v samem pobotu niti ne uporablja. Na tem mestu je z namenom, da se poišče pravega dobavitelja (upnika). Preko naziva pa se tako zagotovi tudi davčna in matična številka. Polje Naziv lahko ostane tudi prazno.

Davčna/ID št. - davčna številka je obvezen podatek, poskrbite za pravilen vnos davčne oz. identifikacijske številke. Za pobot se uporablja izključno davčna številka, program pa tolerira tudi identifikacijsko številko za DDV, ki ima predpono SI.

Matična št. - matična številka ni obvezna, razen če obstaja več subjektov z isto davčno številko.

Vrsta obveznosti - izberite 1 za obvezni pobot, 2 za vnos nedospelih obveznostih (prodajalec in kupec potrebujeta pogodbo), 3 za dospele obveznosti, ki niso bile pobotane v prejšnjih krogih. Za 2 in 3 (neobvezni pobot) potrebujete pogodbo z AJPES.

Oznaka računa - vnesite številko oz. drugo oznako računa.

Datum računa - datum izdaje računa. Gumb (puščica dol), razmnoži datum računa na ostale datume in tako omogoča hitrejši vnos.

Datum zapadlosti - datum začetka teka plačilnega roka.

Datum nastanka zamude - naslednji dan po izteku plačilnega roka. Gumb +1 nastavi datum nastanka zamude glede na datum zapadlosti.

Znesek obveznosti - znesek neplačane obveznosti.

Prenos računov na pobot

Uporabniki, ki uporabljate tudi modul Prejeto, lahko preko te funkcije izberete račune dobaviteljev, ki jih boste pripravili za pobot. To vam olajša dvojno vnašanje, saj imate prejete račune že evidentirane.

Kliknite le gumb Izberi račune, da se vam odpre pregled prejetih računov. Poiščite neplačane prejete račune, jih označite v tabeli tako, da držite tipko CTRL ter z miško označujete vrstice.

Klik na gumb Potrdi bo avtomatsko pripravil podatke za pobot.

Uvoz obveznosti za pobot

Obveznosti lahko uvažate iz zunanjih programov, kot so Excel/OpenOffice.

Podatke se lahko uvaža izključno preko odložišča (clipboard) tako, da v razpredelnici označite celice, nato pa v Firmarju kliknete gumb Uvozi.

Da uvoz lahko deluje, morajo biti podatki v razpredelnici pripravljeni v eni od dveh možnih oblik.

1. način uvoza: DŠ, oznaka računa, datum računa, valuta, znesek - opis kolon.

- davčna oz. identifikacijska številka za DDV je obvezen podatek.

Oznaka računa - poljuben tekst do 30 znakov.

Datum računa - datum izdaje računa v obliki dd.mm.llll ali dd.mm.ll (d = dan, m = mesec, l = leto), npr. 01.03.2012.

Valuta - rok plačila po računu.

Znesek - znesek npr. 1.234,56.

2. način uvoza: naziv, DŠ, MŠ, vrsta obveznosti, oznaka računa, datum računa, datum zapadlosti, datum nastanka zamude, znesek - opis kolon.

Naziv - naziv podjetja ali prazno (ni obvezno).

- davčna oz. identifikacijska številka za DDV je obvezen podatek.

- matična številka podjetja v obliki 1234567 ali 1234567890.

Vrsta obveznosti - številka 1, 2 ali 3.

Oznaka računa - poljuben tekst do 30 znakov.

Datum računa - datum izdaje računa v obliki dd.mm.llll ali dd.mm.ll (d = dan, m = mesec, l = leto), npr. 01.03.2012.

Datum zapadlosti - datum začetka teka plačilnega roka.

Datum nastanka zamude - naslednji dan po izteku plačilnega roka.

Znesek - znesek npr. 1.234,56.

Gumb Počisti bo izpraznil tabelo in jo pripravil za novi uvoz.

Gumb Priprava pa bo prenesel podatke za pobot v pripravo, kjer jih lahko dokončno uredite in izvozite za AJPES.